Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2016




Την Δευτέρα  24 Οκτωβρίου 2016 η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Δελφών σε συνεργασία με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας προσκάλεσαν στο σχολείο την κυρία Ελευθερία Γκρίμπα, δημιουργό και εθελόντρια εκπαιδεύτρια και την κυρία Ευαγγελία Γκρίμπα, συντονίστρια και εθελόντρια διευκολύντρια της δράσης «Ο μικρός τουρίστας-Μια βαλίτσα ταξιδεύει» στο πλαίσιο γνωριμίας των παιδιών με τις ήπιες μορφές τουριστικής ανάπτυξης, την αειφορία, τη γαστρονομία, το περιβάλλον και το τουριστικό επάγγελμα. Οι τάξεις που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν οι εξής: Γ΄ και Δ΄ , Ε΄ και Στ΄.

Μεθοδολογία και Εντυπώσεις εκπαιδευτριών για το εργαστήρι, τα παιδιά, τους δασκάλους:
Με την Ε΄ και Στ΄ τάξη αναλύθηκαν θέματα όπως η γαστρονομία, ο ορεινός τουρισμός, τα αγροτουριστικά  επαγγέλματα και γενικότερα μέσα από τις μεθόδους καταιγισμού ιδεών, ομαδοσυνεργατικής, έκφρασης συναισθημάτων, καλλιτεχνικής δημιουργίας κ.ά. προσεγγίστηκαν όλα τα υπό διερεύνηση θέματα.

Πραγματικά ενθουσιαστήκαμε με το πόσο «πρόθυμα», «δραστήρια» και «διερευνητικά» ήταν τα παιδιά διότι πραγματικά απόλαυσαν το εργαστήρι, συμμετείχαν ενεργά, ενώ στο τέλος, «επιδόθηκαν» με μεγάλη χαρά σε καλλιτεχνική έκφραση δημιουργώντας τα δικά τους πρωτότυπα ταξιδιωτικά φυλλάδια:

·         1η ομάδα: δημιούργησε το δικό της ταξιδιωτικό φυλλάδιο για το Δήμο Δελφών μέσω κολλάζ.

·         2η ομάδα: ζωγράφισε τη δική της πόλη εμπνεόμενη από ποικίλα τουριστικά φυλλάδια.

·         3η και 4η ομάδα: χρησιμοποιώντας γαστρονομικά περιοδικά σχεδίασαν, μέσα από κολλάζ, τη δική τους γευστική πρόταση σε «φαγητά» και σε «γλυκά».

·          5η ομάδα: δημιούργησε τη δική της εκδοχή για μια πόλη του εξωτερικού (με αφορμή έναν ταξιδιωτικό οδηγό) ζωγραφίζοντας

·          6η  ομάδα: απεικόνισε την οπτική μιας ταβέρνας με αφορμή το τουριστικό σποτάκι που αναλύθηκε στην αρχή της δράσης.

Με την Γ΄ και Δ΄ τάξη βασιστήκαμε στο προηγούμενο εργαστήρι και το εμπλουτίσαμε…

Εντύπωση μας έκανε ότι όλα σχεδόν τα παιδιά έλεγαν ελεύθερα τη γνώμη τους δίχως δισταγμό, περίμεναν με ανυπομονησία, τόσο τα «γλυκάκια καλωσορίσματος», όσο και τα «αναμνηστικά δωράκια» τους (που ήξεραν ότι υπάρχουν από το γράμμα μας που τους διαβαστεί από το Δ/ντη του σχολείου). Από την αρχή περιμέναμε με ενδιαφέρον να δούμε πως θα λειτουργήσουν με τα διάφορα αντικείμενα που τους δόθηκαν. Ενθουσιάστηκαν πραγματικά: μυρίσαμε υλικά από την ελληνική ύπαιθρο και αναφερθήκαμε στην διατροφική αξία τους, σημειώσαμε στον πίνακα ποιες εναλλακτικές μορφές τουρισμού προτιμούν και σχολιάσαμε κριτικά το τουριστικό σποτάκι για τη Χώρα μας. Κλείνοντας, οι μαθητές επεξεργάστηκαν έντυπο τουριστικό υλικό και έκαναν τις δικές τους πρωτότυπες καλλιτεχνικές δημιουργίες, τις οποίες μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους.

Για πρώτη φορά δημιουργήθηκαν «μικροί βοηθοί-διευκολυντές» που εξηγούσαν στους μαθητές τα σχετικά με τις εργασίες τους, ενώ σε κάθε τάξη που συμμετείχε στο πρόγραμμα χαρίστηκε ένα τετράδιο «ημερολόγιο ταξιδιών» προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν και να αποτυπώνουν σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα, εμπειρίες από ταξίδια και περιπάτους με το σχολείο τους, τα οποία συμφωνήσαμε να παρουσιαστούν σε μια μεγάλη γιορτή στο τέλος του σχολικού έτους.

Οι εκπαιδευτικοί  συμμετείχαν στο πρόγραμμα ενεργά αγκαλιάζοντας το εργαστήρι από την πρώτη στιγμή και συμβάλλοντας στην ομαλή διεξαγωγή του, παρακινώντας τους μαθητές και παροτρύνοντας τους να συμμετέχουν, μέσα από το παράδειγμα τους, μοιραζόμενοι μαζί μας, δικές τους σκέψεις και εμπειρίες.






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου