Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Βιωματική Δράση με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας

Άμφισσα, 5/3/2018
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας, την Τρίτη 5 Μαρτίου 2019 λογοθεραπεύτριες του Κέντρου Ημέρας για παιδιά, εφήβους και ενήλικες ν. Φωκίδας της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας πραγματοποίησαν βιωματική δράση στην Ε’ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας έχει θεσπιστεί στις 6 Μαρτίου από τη Μόνιμη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (CPLOL) για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο να δοθεί έμφαση σε μια συγκεκριμένη δυσκολία επικοινωνίας και να ενημερωθεί το ευρύτερο κοινό για τις επιπτώσεις της στην καθημερινή ζωή των ατόμων και των οικογενειών τους. Η φετινή ημέρα είναι αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση για την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και είναι σημαντικό γιατί συχνά η συμπεριφορά των ατόμων με αυτισμό είναι αινιγματική για τους άλλους και μόνο με ενημέρωση διαλύονται τα στερεότυπα και η αρνητική φόρτιση που συχνά έχει η λέξη αυτισμός, ενώ παράλληλα η ευαισθητοποίηση φαίνεται να αποτελεί προϋπόθεση για ενταξιακές πρακτικές.


Στόχος της συγκεκριμένης δράσης που υλοποιήθηκε στο 3ο Δημοτικό ήταν η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και η ανάπτυξη ενσυναίσθησης των μαθητών γύρω από τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, η προσομοίωση των δυσκολιών του αυτισμού μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, καθώς και η ανάδειξη του ρόλου του λογοθεραπευτή στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση μίας διαταραχής. Τέλος, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις υπάρχουσες δοµές και υπηρεσίες, τη θεραπευτική προσέγγιση και ομάδες στήριξης στο ν. Φωκίδας.
Οι δραστηριότητες αποσκοπούσαν στην κατανόηση των αισθητηριακών δυσκολιών του αυτισμού, στην κατανόηση της αναγκαιότητας οπτικοποίησης, καθώς και της δυσκολίας αντίληψης του μεταφορικού λόγου. Στο τέλος, υπήρξε καλλιτεχνική αποτύπωση του αυτισμού κατά την οποία οι μαθητές ζωγράφισαν σχετικές εικόνες και δημιούργησαν όλοι μαζί μια ακροστιχίδα με τα γράμματα του αυτισμού.
Οι μαθητές της τάξης έδειξαν ενδιαφέρον στη θεματική που διαπραγματευτήκαμε, μοιράστηκαν προσωπικές απόψεις και βιώματα και φάνηκαν όλοι πολύ πρόθυμοι. Μέσω των βιωματικών τεχνικών ενισχύθηκε η ενσυναίσθησή τους σε σχέση με την αναγνώριση και αποδοχή της διαφορετικότητας, όσο και στο επίπεδο της ουσιαστικής αλληλοκατανόησης και αλληλοσυνεργασίας.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου