Παρασκευή 13 Μαΐου 2022

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ: ΡΩΤΗΣΤΕ ΕΝΑΝ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ...ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ!!!

 Την 11η Μαΐου έχει την τιμητική της η Λογοθεραπεία. Με αφορμή την φετινή Πανελλαδική Ημέρα Λογοθεραπείας οι μαθητές της Β’ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου της Άμφισσας είχαν τη δυνατότητα να μάθουν για το επάγγελμα του Λογοθεραπευτή.  Μέσα από διαδραστική παρουσίαση σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες (κολάζ λόγου, παίζοντας με τα γράμματα αλλιώς, παντομίμα, ιστοριοδημιουργήματα)  οι μαθητές ανακάλυψαν με έναν διασκεδαστικό τρόπο τι είναι η Λογοθεραπεία. Ήρθαν επίσης σε επαφή με τον εξοπλισμό και τα εργαλεία ενός Λογοθεραπευτή. Υιοθέτησαν  αξίες όπως το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία δουλεύοντας σε ομάδες και εξέφρασαν ελεύθερα τις εντυπώσεις, τις απορίες και τα συναισθήματά τους για το επάγγελμα του Λογοθεραπευτή.

Την δράση συντόνισαν οι Λογοθεραπεύτριες του Κέντρου Ημέρας της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος, Ν. Φωκίδας,  τις οποίες και ευχαριστούμε για την παρουσία τους στο σχολείο!!!

Παντομίμα

Παντομίμα είναι όταν περιγράφουμε, όταν λέμε κάτι χρησιμοποιώντας μόνο το σώμα μας και το πρόσωπό μας. Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε τη φωνή μας. Ότι θέλουμε να πούμε, το λέμε με το σώμα μας.

Για παράδειγμα, ας κάνουμε όλοι μαζί πως ζωγραφίζουμε. Για σκεφτείτε πως θα το κάνουμε αυτό;

Η παλέτα με τα χρώματα (η παλάμη του χεριού μας) και το πινέλο (το άλλο χέρι μας) (σχεδιάζουμε «στον αέρα»). Κι έτσι κάνω πως ζωγραφίζω.

Πάμε να κάνουμε πως μαγειρεύουμε; Ανοίγουμε τα χέρια μας σαν μια μεγάλη αγκαλιά για να τοποθετήσουμε την κατσαρόλα. Ρίχνουμε «αλάτι», «πιπέρι» κλπ και στη συνέχεια «ανακατεύουμε». «Μυρίζουμε» το φαγητό μας.

Και μην ξεχνάτε το σημαντικότερο για την παντομίμα είναι η φαντασία!

Το παιχνίδι που θα παίξουμε σήμερα λέγεται σύνθετη παντομίμα. Δηλαδή θα έχει μέσα πολλές και διαφορετικές ιδέες.

Τι χρειαζόμαστε; Χαρτάκια κι έναν μαρκαδόρο ή πολλούς αν θέλουμε; Και βέβαια τη φαντασία μας.

Χωρίζουμε τις ιδέες μας σε 2 ομάδες.

Η 1η ομάδα θα έχει τους χαρακτήρες, δηλαδή τα πρόσωπα. (για παράδειγμα αστροναύτης, κότα, τενόρος, δεινόσαυρος)

Και η 2η τις δράσεις, δηλαδή τι ακριβώς κάνουν. (για παράδειγμα πράγματα που κάνουμε κάθε μέρα, μέσα στο σπίτι ή έξω) (βάζω παπούτσια, πλένω τα πιάτα, πετάω χαρταετό, ράβω)

Μπορούμε είτε να τα γράψουμε είτε να τα ζωγραφίσουμε. Ή να συνδυάσουμε και τα 2.

Βάζουμε σε 2 διαφορετικά μπολάκια τις ιδέες αυτές και χρειάζεται να ενώσουμε τις ιδέες αυτές. Ανάλογα με ποιες κάρτες θα επιλέξουμε θα προσπαθήσουμε να τις περιγράψουμε χωρίς φωνή, αλλά με σώμα, με πρόσωπο.

Για παράδειγμα αστροναύτης – βάζω παπούτσια θα μιμηθεί έναν αστροναύτη που βάζει παπούτσια.

Οι λογοθεραπεύτριες του Κέντρου Ημέρας (Νάσια Τζιμαρά, Δήμητρα Τσέλλου, Γεωργία Καράμπελα)











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου